NECESITATEA
În discuțiile avute cu mii de elevi și părinți din 2013, de când am demarat activitatea Centrului de Meditații și Dezvoltare Personală, dar și în calitatea mea de mamă a doi copii care urmează învățământul de stat am constat următoarele:
- lipsa acută de timp a copiilor și părinților;
- părinții sunt depășiți de nivelul cerințelor școlare actuale și nu știu cum să își ajute copiii;
- materie școlară cu un conținut neadaptat vârstelor elevilor;
- necunoașterea și neaplicarea stilurilor diferite de învățare;
- lipsa competențelor de management al timpului și învățării la elevi;
- dificultăți de comunicare între elevi și părinți;
- lipsa orientării privind alegerea profilului de liceu sau a carierei,
- demotivare;
- anxietate;
- probleme de relaționare
Se constată o stare de confuzie generalizată, de debusolare, care crește an de an pe măsură ce copiii avansează în școală, cu două puncte critice majore legate de alegerea drumului în viață: clasa a VIII-a și clasa a XII-a.
Pornind de la această stare de lucruri am gândit ședințele de coaching personalizat pentru a veni în ajutorul elevilor și părinților.
În funcție de situația care se dorește a se lucra, ședințele pot fi individuale, doar cu elevul. Părintele își asumă că aceste ședințe se desfășoară în condiții de confidențialitate elev-coach.
Programul de coaching individual personalizat se va desfășura pe parcursul a minimum 6 ședințe de câte o oră.
Ședințele pot fi și cu membrii familiei, în măsura în care obiectivul este legat de relaționarea părinți-elev.