Am mai scris de câteva ori despre meditațiile ca o moda. Uneori moda asta vine de la părinti dar, din păcate, de multe ori moda vine de la profesori.
Am auzit deseori, ca motivație a profesorului pentru faptul că unii elevi nu înțeleg la oră, faptul că în clasă există elevi mai buni și mai slabi, cu nivele diferite de interes față de școală și cu capacități intelectuale diferite.
Aș fi putut fi de acord dacă nu aș fi întâlnit mai multe situații ca cea de mai jos:
O mamă îmi solicită meditații la matematică pentru fata dumneaei. Întreb de ce are nevoie de meditații și îmi spune că eleva este la Colegiul Național ” Sf. Sava” din București (un fel de tărâm al făgăduințelor), că are la matematică un 9 , un 10 și 9 în teză.
Acesta este momentul în care o voce țipă în capul meu: “De ce ar avea nevoie de meditații un astfel de elev?”
Îmi raspund că, probabil, mama își dorește un copil de 10 pe linie.
O întreb atunci de ce consideră că fata dumneaei ar avea nevoie de meditații la matematică dacă are aceste note, având în vedere ca e elevă la liceul cotat ca cel mai bun deci presupun că-și poate găsi răspunsuri la nelămuriri la clasă, și aflu că fata a solicitat ajutor pentru că aceste note sunt obținute cu multă muncă individuală și că e frustrată că TOȚI colegii fac meditații la matematică, informatică, fizică, etc., doar ea “se chinuie” singură.
Păi, domnilor profesori, cum ajung niște elevi străluciți ca nivel de cunoștințe, grad de inteligență și aplecare spre studiu, să facă față cerințelor dumneavoastră doar cu meditații?
Cum mai ține argumentul dumneavoastră des invocat și explicat mai sus?
Putem bănui că se face tot posibilul ca la clasă să se livreze mai puțin dar să se ceară mult tocmai pentru a apărea în mod fals necesitatea de a face meditații, eventual chiar cu profesorul de la clasă? Da, e ilegal și imoral și totuși practicat pe scara largă.
Nu, nu e situația întâlnită doar la “Sava”. E o practică generalizată. Am dat însă ca exemplu acest Colegiu pentru că e proaspătă întamplarea povestită și pentru că, deseori, explic părinților care cred că dacă le-a intrat copilul la “Sava” e ca și când ar fi câștigat la loteria vietii, că de la Sava copiii ajung in facultățile dorite pe bază de meditații ba, mai mult, în destule cazuri, notele sunt obtinute tot pe baza de meditații.
Întorcându-mă la eleva despre care vă povestesc, am rugat-o pe mamă să-i explice fetei că e mult mai valoroasă nota 9 obținută cu munca ei 100% decât 10 pe bază de meditații, că muncind singură să înțeleagă acolo unde, intenționat sau nu, la clasa nu a fost lămurită, își va dezvolta capacitatea de a învăța, de analiză, de găsire a informațiilor și structurare a acestora, pe scurt, că va avea un caștig semnificativ în viitor.
Nu pot să nu mă gândesc însă, având în vedere motto-ul Centrului de meditații și dezvoltare personală, “Învățătura trece mai întâi prin suflet și după aceea prin cap”, câtă frustrare trebuie să adune un astfel de copil și câtă nedreptate trebuie să simtă.
Ea vrea, poate, e dispusă să muncească, dar școala nu-i ofera explicații, lămuriri, trebuie să le caute la meditații.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.